طول حیات بشر و پیشرفت و گسترش تمدن بشری مرهون ارتباطات است؛ اما آنچه که مبرهن است آنکه ارتباطات در عصر کنونی بیش از اعصار گذشته با نوآوری، خلاقیت، ابتکار و نبوغ روبروست و این حجم از آگاهی، داده، دانش و گرایش و میل به دانستن افکار عمومی به ایجاد پل های ارتباطی عمیق میان روابط عمومی ها و گروه مخاطبان گردیده است.
آن هنگام که آگاهی بخشی به نحو صحیح، ایجاد بسترهای مناسب ارتباطی، شکل گیری اعتماد به دستگاه های متبوع در کنار پررنگ شدن و اهمیت شفافیت در امور برای مخاطبان احراز گردد؛ بی شک شاهد تحقق اهداف روابط عمومی در مسیر رسالت خطیر آن خواهیم بود.
از رسالت روابط عمومی سخن گفته شد، ژرفای این مسئولیت زمانی برایمان قابل درک خواهد بود که به این مهم دست یازیم که روابط عمومی نقطه ثقل و پیوند دهنده مدیران یک دستگاه باهم، با همکاران مجموعه، با مدیران دیگر سازمانها و نهایتاً با مردم و جامعه مخاطب است، تا بدین طریق با ظرافت و تدبیر مسیر شکل گیری و افزایش ارتباط منطقی و پربار را تحصیل نموده و مروج کارآمدی و ارتقاء مجموعه خود در سطح عمومی گردند.
روابط عمومیها آنجاکه به عنوان اتاق فکر مدیران خود و در قامت مشاورانی برجسته ارائه خدمت می نمایند و یا مادامی که بعنوان آگاهی دهنده و منعکس کننده دوجانبه وقایع و مسائل حوزه سازمانی امنیت روانی را تأمین و اعتماد کامل مخاطبین خود را اخذ می نمایند و یا در حوزه ارتباط گیری با سایر نهادها به عنوان امانتداران و ناقلان قابلیتها و توانمندی های دستگاه متبوع خود نقش ایفا می کنند، تداعی کننده قلب تپنده ای هستند که بارها وصف آن را شنیده ایم.
اینجانب ضمن گرامیداشت ۲۷ اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی، تقدیر، تشکر و درود فراوان خود را محضر همکاران ساعی و پرتلاش در روابط عمومی های استان، مدیران و کارشناسان روابط عمومی همه دستگاه ها اعلام نموده و از درگاه خدای عزوجل برای آنها توفیقات خدمت، عزت و شوکت مسئلت دارم و امید آن دارم که همواره سلامت و سعادت رهین زندگیشان باشد.
نظر شما